Yesterday, aku dapat tau breaking news dalam family ku. Nasib aku tergerak hati
nak call ayah. Mula-mula saja nak tanya khabar ayah macam besa..
yelah,bila stay jauh dari ayah,lagi keraplah kena call tanya khabar. So,belum nak
tanya"AYah sihat," terus ayah potong cakap aku, macam ni...
Ayah: Adik,abang operate tadi..
AKu: hah! bila operate, operate apa? sakit apa?
Ayah: Abang ada knee prob.. Operate pagi nanti.
Sok ayah pergi Lumut melawat dia..
Sok ayah pergi Lumut melawat dia..
Aku: Lumut..? Abang masuk hospital mana?
Ayah: Hospital Angkatan Tentera Lumut..
AKu: Owh,sapa yang jaga abg?
Ayah: Kak Iza ada(my 1st sis in law)..
Macam tulah serba sikit perbualan aku dgn ayah semalam... lepaslah call ayah,
aku terus dail no. abang pulak.. Lama jugak tunggu, dengar bunyi tut tut...
Lamanya.. Then,abang pick up call..
Abang: Hello(dgn penuh lemah longlai)..
Aku: Hello, hah abang, operate ke tadi?
Abang: A'ah, sakit kaki ni(macam mengaduh kesakitan pulak),
adik kat mana?
adik kat mana?
Aku: Ada kat Alor Star,mintak maaflah,
adik tak boleh nak jenguk abang kat Lumut.
adik tak boleh nak jenguk abang kat Lumut.
Adik ada kelas. next week adik balik..
Abang: Ohh,Tak apa, adik belajar baik-baik kat sana
(Mood sedey niey..)
(Mood sedey niey..)
Aku: Sapa yang jaga abang? Kak Iza ada?
Abang: Oh KaK Iza dah balik rumah kakak dia
kat Manjung. Abang tinggal sorang nie..
kat Manjung. Abang tinggal sorang nie..
Adik: owh ye ke.. tak apa lah,
abg rest dulu..sian abang baru lepas operate..
abg rest dulu..sian abang baru lepas operate..
Abang: Ok,adik jaga diri baik-baik kat sana..
Study hard be smart..!
Study hard be smart..!
Aku: Insya - Allah, i will !
Then aku letak phone. Dari bunyi suara abang @ abang long , sayu je..
Tak takut ke sorang-sorang kat wad tu?? Hehehe, seram jugak kot dok
kat wad tu..Add, hospital tentera pulak.. Bukan ramai orang macam hospital awam
Pernah sekali aku rasa dok hospital tuh. Memang sunyi sangat.
Memang untung betul sapa yang keja kat situ..
Apepun aku doa supaya kaki abang sihat cepat n jangan jadik apa-apa kat dia.
To my first bro, Masrul bin Shamshul Kadri, as ur sis, i pray ur good health!
Take care ur self.. Thanks 4 your remind..
From Adik @ Alor Star to
Abang @ Lumut, Perak!
Abang @ Lumut, Perak!
abang ku yang hensem..
control macho
hahaha!
abangku dgn anak tunggal lelaki dia
kat Cameron Highlands..
family abg aku..
with his children..aleya,amira,haqimi
thats all..daa!!



No comments:
Post a Comment