Wednesday, February 9, 2011

.. Sepetang di Lumut Perak ..

Assalamualaikum, Cik Katie's friends..


Aku nak share lah sikit tentang aktiviti aku sepanjang cuti CNY lalu..
Yelah, mesti orang ramai menggunakan masa ini untuk bercuti..
Macam kawan aku tu, dengar katanya pergi Singapore..
Its oklah, Coz bapak aku bukan lah kaya nak g tempat yang elegant tu..Elegant sgt ke?
Ups, So nevermind.. Kita cita pasal aku lak.. Blog aku kan?


Sepetang Di Lumut, Perak..


Siapa tahu Lumut?  Awak-awak yang pernah jejak tanah Lumut mesti akan terbayangkan
Pengkalan Tentera Laut Lumut yang besar tue kan? Ada jugak yang akan imagine kan Pangkor
island..  what can i say, Lumut adalah satu tempat yang cukup damai dgn sea view nya..
Lumut tau bukan Manjung.. Kalau kita bersantai kat pinggir laut Lumut, kita akan nampak 
deretan kapal-kapal Navy yg kadangkala terdampar kat situ, kapal-kapal layar dari
Yatch Club, dan semestinya feri-feri yang nak ke Pangkor Island..



kalau awak-awak perasan,
di tengah itu lah kapal laut Malaysian Navy
yang aku maksudkan..


lokasi : susur keluar Bandar Lumut..
memang jadi port orang memancing..
dapat ikan kot!
besar!


maaflah..gambar ini tak lah clear sangat..

so , lepas aku menyusuri pinggir laut yang indah lah aku sempat snap view kat situ.
Termasuklah gambar nephew aku yang nakal ni, Ikmal haziq..


amboi sukanya dia bertenggek atas dolphin tuh!

Lepas dah puas aku berjalan sakan kat Lumut, ape lagi..
Perut lapar sudahh.. So dont waste my time, kitaorang g dinner kat 
Restoran Shabu-Shabu,Seri Manjung.. Kat situ makan buffet tau.. 
memang best lah kan makan steamboat kat situ. Pergh, gilah lah makan situ..
Tiga orang makan juz RM 60 je! Mana nak cari tempat semurah ini..
Tell me tell me.. Kitaorang juz amik set dinner for 3 adult je.. Oleh kerna
both of my nephews still lagi bawah 100cm, so dorang makan free-free je lah..


kuah steamboat..half-half
sebelah sup ayam..
sebelah tomyam..
pastuh ape lagi, 
tuang sume bahan-bahan yang ada..
udang, cendawan, daging..
makan lah sepuas-puasnya..
sampai pengsan pon xpa..

But,there are one rule u must obey..
Every single food yang awak-awak amik tuh mestilah HABIS!
If tak, hahaha jeng jeng..
Bersedialah untuk di  kompaun !
Ya, setiap pembaziran makanan akan didenda
100g = RM 5..ok!
So if sapa yang ada hati nak makan kat situ,
laparkan perut anda ok?


Bukan je steamboat, 
BBQ pon ada..Memang kenyang lah kan..
Ntah berapa gelen sos Thousand Island yang aku sapu..
Boleh bankrap Tuan kedai tuh..
Apa lah..



"ya sedap tak terkira.."kata Abang Eman Ku..
Begitu juga my nephew, Irfan Wafiq!
hahaha..Sonok giler ye..

So itulah keriangan aku sepanjang holiday satu hari suntuk di 
Bandar Lumut Dan Manjung..
Moh le kite ke Perak..?

No comments:

Post a Comment