Friday, June 17, 2011

Chicken Pox!

Hye Bloggers ^_^

Oke motip story pada entri kali ini pasal CK sakit!
Waa CK kena chicken pox! Sentap betul hati ini.
Cerita bermula time nak g kelas semalam.

Pagi Semalam :

Badan rasa sakit, sengal-sengal jangan cakaplah.
Mata rasa macam tak leh nak bukak.
Gagahkan jugaklah badan ni bangun.
Tengok cermin, muka bintik-bintik merah.Tapi tak banyak
*Nape lak nih? Jerawatkah? Oh no..

Tengah hari pulak :

Tengkuk rasa bengkak lah pulak.
Mengadulah kat Miss Farah terchenta tu.
Miss suruh pergi hospital tapi macam malas je.
Si roomate CK, Azwane asyik paksa-paksa suruh g hospital.

Malam : 

Bintik-bintik merah tu mula menjelma dengan banyaknya.
*kelip-kelip mata jap. 

Masa tu mula terasa panik.
Terus g kat bilik kawan sebelah menyebelah
Tak dapat nak bayang betapa CK kalutnya masa tu

Hari ni :

So hari ni, sampai jugak CK di Hospital Sultanah Bahiyah
Amik no giliran, tunggu 15 min tuk
 check temperature n bla bla bla
then amik no. giliran skali lg tuk jumpa doc.
*eh,ada budak kecik tu demam, comel nye dia pakai kool fever

Dekat dua jam tunggu, finally masuk jugak jumpa doc
Belum sempat nak cakap apa, nurse kat situ dah cakap

"betullah doc, chicken pox"


Bila tau chicken pox, konform-konformlah kena MC
Kalau tak, mau berjangkit budak rumah CK.
SO dapat lah MC seminggu
Doc cakap if x baik lg,
Doc suh pergi sambung MC kat hospital Taiping

*oke, dalam kepala mula tingat
 assignment + proposal yg tak siap tu...
kuiz acc + test tourism geo + docummentary..



Malam ni :

CK appreciate sangat kat budak-budak umah CK.
Especially Datin Zurain & Datin Najeeha

Datin Zurain banyak jaga CK tadi.
-Bawak g hospital
- teman jumpa doc
-amikkan ubat kat farmasi
-belikan makanan
-sapukan ubat
-siapkan dinner

Wahh terharunya .. Masa CK muntah, dia ada kat sebelah.
Tengok-tengokkan CK.

Datin Najeeha pun sama :

-temankan pegi hospital
-sediakan dinner
-beli air kelapa
-ceriakan CK walaupun sakit

Sumpah , CK sangat terharu sekali dengan mereka

Yang lain pun sama,

Kak Una = thanks bagi kad & chocholate Toblerone kesukaan sy
*hmm sempat menghantar ye?

dan untuk sorang  lagi kawan CK tu,
yang banyak kali CK tanya pasal campak lah, 100 plus lah,
itu lah inilah,

  "Thanks awak coz sudi layan walaupun sy tau awak busy.
Sy appreciate sangat ok? Thanks for everything! ^_^
Seriously! Maaf, banyak kali kacau awak buat keja"

So b4 CK balik ke Perak malam ni, CK nak says tq pada kawan-kawan
yang banyak care time CK sakit, ada yang mesej,
ada yang call dan ada yang datang tapi tak sempat jumpa coz
tadi badan rasa lemah je, tima kasih ok? Tima kasih sangat2!

Tuk kekanda ku, @alan mazlan (nama fb) , tenkiu sudi amik adik mu
yang sedang menderita kesakitan kat Alor Setar ni.
N sanggup datang dari KL ---> Ipoh ---> Alor Setar
Toce-toce!

p/s: betul kata orang,sebelum nak berjaya mesti ada halangan, cabaran
dan juga masalah yang akan melanda, Sesiapa rasa dia tengah
bermasalah, ingat Allah sentiasa ada dengan kita.
Kegagalan pemangkin kejayaan sebenarnya!

2 comments:

  1. tc ye cik katie (:
    moga cepat sembuh. ily!

    ReplyDelete
  2. Semoga cepat sembuh. :)

    take care. (^___^)v

    ReplyDelete