Tuesday, June 28, 2011

Setahun sudah :)

Hye Bloggers ^_^

Assalamualaikum korang suma. CK dah sihat dari ciken pox.
Yeeha! Motip sangat kan nak bagitau satu dunia. Haha.
So bila dah baik, keja menanti. Hmm stop dulu pasal tu.

Ni nak story mory pasal kesah setahun yang lepas.
bertarikh 29 Jun 2010, jam 6.30 pagi
CK kehilangan opah ( ibu kepada ayah CK ) yang tersayang.


Hajah Yuhanif binti Ahmad

Inilah opah kesayangan CK. Jadi tempat CK bermanja 
lepas arwah mama meninggal dunia pada tahun 2005.
Berketurunan Siam Pattani , opah yang merupakan bekas guru
 kembali ke rahmatullah pada tarikh yang diatas. 

Now, genap setahun opah meninggalkan kami 1 family.
Opah banyak didik CK supaya jadi anak yang berguna.
Selalu jugak opah bagi tazkirah time tengok TV ke,
masa tengah minum petang ke or masa makan.

Opah ni agak tertib sikit. Tegas & garang.
Tapi dia penyayang dan sangat sayangkan cucu-cicit.
Bayangkan, dah nak SPM pun , CK still dapat duit raya. Huhu.
Opah cukup marah if malam raya or pagi raya ,
kami tak pergi rumah dia. So dengan itu,
setiap kali raya, dari kecik sampai besar,
rumah opah adalah rumah wajib pergi dan 
rumah first kami datang  beraya.

Tapi sekarang opah dah tak ada lagi.
Sudah pergi mengadap Illahi
Buat opah, hanya doa yang kami kirimkan 
tanda ingatan kami yang masih disini

~Al-Fatihah~



No comments:

Post a Comment