Sunday, December 5, 2010

old memory..sailing with TLDM

Assalamualaikum..teman2 sy..Kali ni sy nk post pasal tajuk kt atas tu..
sailing with tldm..yep! the sweet memory that i've ever had before
sy sailing pd 1November 2008-3 November2008.. 
dgn menggunakan kapal latihan milik TLDM..
iaitu MV Fajar Samudera
tu yg sayup2 dok tgh laut tu la..kapal MV Fajar Samudera..
ni aku caption dr darat..

terbanyak nak aku citer..korang tgk lah sendiri gambar2 ni..
walau pon gambar lama tp
still segar dlm ingatan!
check it out!
deretan kapal-kapal TLDM,Lumut..
tersergam indah sekali..
bersedia untuk belayar..
Aku antara yg terpilih untuk ikut berlayar dibawah program
PPD Larut Matang Dan Selama..
Best doe!
ni pulak abg2 receptionist..hehe..
yg mengalu2kan kedatangan kami sbg penumpang..
yg kat bawah ni pulak,
abg2 navy a.k.a pegawai kadet la..
lupa nk cita,kapal yg aku naik ni kapal latihan..
so,sbb tu lah dorang pon ade skali..
itu lah dia..sape nak amik la satu..
hehe..
gambar2 yg sempat di kandid!
yg bawah pon same..


best bila terkenang balik kenangan time sailing dulu,
aku ingat lg,bapak aku yg excited lebih dr aku..
yelah,bapak ku kan ex-tldm..
so setelah lama belayar kitaorg sampai jua di Langkawi..
dr lumut-langkawi-lumut..
a such long journey..
langkawi geopark,kedah..
nice view yg sempat aku capture..
view Pulau Langkawi dari atas kapal MV Fajar Samudera..
ni kat beras terbakar,langkawi..
kat sini boleh tgk beras yg dah terbakar akibat perang zaman dolu2..
pastu boleh shopping skali..
x payah disebut lg..sti korang tau kat ne..
dah terang2 depan mata tertulis
'Telaga Mahsuri'
 ni cikgu2 aku..shopping sakan..

coklat yang sempat aku g borong kat Bandar Kuah..
favorite aku of course lah toblerone yg dark choc
tu..sedap hingga menawan hati..
sunset dr atas kapal Mv Fajar samudera..
sdih nya,pelayaran sudah mahu berakhir..
so..berakhir lah sudah pelayaran sy bersama pihak TLDM..
memory tu payah nak lupa..
sbb tu sy nk letak dlm blog ni..
spya sy akan kenang hingga selamanya..
jgn lupa komen ya!daa!

No comments:

Post a Comment