Wednesday, February 16, 2011

...Continue study memang best ..

Hya Bloggers


Hahaha..tetiba pulak skema nak tulis entry ni..
apa hal lah kau ni Cik Katie..
Tak da apa lah..
Cuma nak share lah experience study nie kan..
insya allah, if ada lg blog in future,
bolehlah tunjuk kat anak aku..
boleh lah cakap..
"sayang , ni lah mama tulis dulu...:)"
kih kih kih 
ada-ada je lah aku nie..

Aku study di Alor Setar,Kedah..
sebuah negeri yg bagi aku amat kuat pegangan agamanya..
ramai yg pakai tudung labuh kat sini..
tapi, keislaman tu memang terpancar sangat di negeri ni
especially, ALOR SETAR..
ada hikmah jugak kot study sini..
lagi dekat pada ISLAM..
bukan tak dekat before ni
tp sekarang lagi lebih ..

Stop dulu cita pasal tu..
Aku amik kos DIP in TOURISM MANAGEMENT UiTM..
hah,amek kau,sekali penoh daa..
oleh kerna terlalu ramai masuk Uitm tahun lepas,
aku sambung kat KOLEJ POLY TECH MARA
memang hikmah sangat..
kalau g U,kena apply loan PTPTN..
study sini aku dapat MARA ok?
lagi better dr PTPTN yg agak cekik darah tu..

Dalam TOURISM,
banyak benda aku belajar.
Cakap jelah..sumer ada..
TAPI!
yang berkaitan je lah ek..
salah satu nya, ACCOUNTING!
bila pulak la aku ni ada basic acc..
dah lah dulu amik sains..
dulu blaja BIO,FIZIK,KIMIA..
lepas SPM amik pulak
amik ACCOUNT!
bapak tension kot..
atoyai..

Subjek lain emm..
pasal tourism geography
subjek yg kena hafal tempat kat seluruh dunia!
bayangkan?
subjek MICE
subjek pasal korporat
subjek FUNDALMENTAL TOURISM
subjek pasal pelancongan
subjek ISLAMIC TOURISM
subjek TOUR GUIDE..
tour guide mmg best..
kena speaking LONDON
bawak foreigner lagik..
kelass!
kau ader?
kidding ok?

macam-macam lah pasal subjek aku..
pasal pointer,alhamdulillah sikit lagi nk dekan..
tapi akan aku usaha lagi..
bila dekan tak payah lah bayar MARA kan?
kih kih kih .. bab ni mmg aku suka gila lah kan..

pasal graduation yg lagi dua tahun tu..
aku akan grad kat DUA tempat
satu: UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA SHAH ALAM
dua:KOLEJ POLY TECH MARA tp majlisnya di PICC ok?

untung aku dapat grad dua kali..
kau boleh ke?
hehehe..

tapi skarang ni aku tengah usaha lagi lah
tuk capai cita-cita..
ada rezeki boleh lah sambung sampai kat master..
nak kejar cita-cita jadi LECTURER..
best best..
apa yang penting,
kejayaan masa depan bermula hari ni..
this is my destiny..
ya, we must to achieve this..

hidup sbg student
walau susah tp best..
just want to share..enjoy..:)



2 comments: