Hye Bloggers
oke, skarang ni aku story skit pasal tempat kat ats nih.
nampak tak?
cantek?
inilah tasik beris, sik , kedah..
tanggal 28 -30 januari 2011,
kat sinilah aku & member HM2A (kelas aku) g lepak..
haha,lepak yg bermakna ye..
g sini ada program mentor mentee..
syok sangat..
akitiviti de berbagai sgt..
nak cita panjang pon sti borink kan?

so tengok aje lah gambor-gambor yg aku upload nih..
sambil tengok aku cita k..
jeng jeng..
ni keadaan sekitar tasik beris.
pic ni time kitaorg ade time senggang..
borink dok kt bilik*
so, snap-snap lah kan?
aper lagikk!!

ni ler bilik dorm *dorm ke?
yg tak serupa bilik tu..
malam-malam sejuk gilerr-gilerr..
jgn ckp air-cond, kipas pon tak layan dah..

snap snap !
gambar lagi..
okeh, kat belakang pic aku & rakan2..
itulah kawasan kitaorg wat aktiviti
Water Confident & Lake Crossing..
mula-mula cita..
1)semua gelabah coz tak berapa biasa dgn air yg dalam
especially yg badan besar.
2)semua terjerit-jerit macam kena tsunami.
3) semua muka memang tak leh blah..
cuak gila add time kat lake crossing
bila tali yg diorang pegang tenggelam dalam air..
4) asyik marah sesama sendiri bila tali hilang
(act, takut coz tasik kan dlm...)

snap lagik?
okeh okeh..kita cita bab aktiviti kat sana..
selain W.C n L. C,
kitaorg ada buat night walk.
Nama pun night walk, so kalo snap gmbar pon,
gerenti x nampak..
tp agak bahaya gak la coz
malam tu nyaris2 masuk tasik..
yelah, jalan sorang dalam hutan..
mana nk nampak apa..
then, ada aktivit jungle treking + berakit!

Ni masa jungle trekking..
dah sampai puncak pun..
view tasik Beris dari atas ni mmg lawa..
apa lagi, snap lagi gamba..
lepas abis jelajah hutan,
kami-kami g cari buluh..
*nak cari buluh..nak cari buluh..
(cam cita labu-labi daa..)
buluh nk wat apa?
buat rakit lah cik kak/abg oii..
buluh tu buat rakit,
rakit guna seberang tasik..
understand?

rakit ku sudah tenggelam..
tuk pengetahuan awak-awak..
rakit yg tenggelam itulah yg aku n kengkawan guna
nak seberang tasik..
yang jauh gilerr..
tapi apa yg aku nk cakap,
aktiviti mmg best.
mula2 je aku terasa ketaq lutut,
bila dah ketengah tasik,
bila rakit aku makin perlahan,
apa lagi,
terjun masuk tasik..
berenang-renang bak duyung dah..
kahkahkah!!
kelaka kot,
aku bukan pandai berenang-renang ni..
almaklumlah, life jacket kan ader..
kengkawan lain suma puji..
"wahh! cik katie pandai berenang,terornya dia.."
aku just senyum je lah..
nk ketawa pun ada..
for those people yg puji sy,
mekacih ek!
terharu!
itulah serba sedikit pasal aktiviti kat situ..
esoknya,kitaorg ader survival..
masa tu,
kami-kami kena sembelih ayam + bunuh ikan keli
YANG HIDUP!
- aku paling trauma betol dengar ayam terjerit-jerit mintak tolong..
tp itulah,nama pun survival..
nak buat cmana..
tp comel jugak ayam yg kena sembelih tu..
ups~~sory sy sudah termakan kamoo..!
so itu sahaja yg dapat aku share..
nk upload lagi gambar..
cik celcom nie cam tak bagilah pulak..
erm len kalilah oke?
tak janji!
apepun chill...:)
No comments:
Post a Comment