Hye Bloggers^_^
Ya, di saat 16 Mei, orang merayakan Hari Guru, Ck pula lain citanya.
Masa ini lah Ck gunakan untuk melepaskan tekanan atau orang puteh kata release tension.
Banyak sangat problem yang timbul taktala Ck mahu exam dulu. Sangat memeningkan.
Jadi, oleh kerna terlalu merasakan beban tension tu, Ck decided untuk berHoliday.
* Hmm biaqlah berdua je, senang kan?
Tepat jam 12 tengahhari, kami membeli tiket feri pergi-balik yang hanya RM10 shj.
Murah sahaja kalo nak cuti-cuti kat Pangkor ni.
Hmm ini dia tiket yang Ck mahu menunjuk-nunjuk.Ahaks.
Okeh, kita cita lain pulak. feri berlepas dari Jetty Point , Lumut menghala ke Pangkor.
Naik feri memang dapat release tension bila kena angin bayu laut.
Sampai kat Jeti Sungai Pinang, sempat lagi Ck dgn Syima snap-snap gambar.
hah? Nampak signboard belakang tu. Hmm, sapa yg bawak motor sendiri dari mainland,
semua turun kat sini. Lepas tu, feri meneruskan perjalanan ke Jeti Pulau Pangkor.
Dalam perjalanan ke sana, sepasang helang kecil terbang bersama-sama
Wahh, romantiknya , walaupun hanya sepasang burung helang.
Stop!Finally, Ck sampai gak di Pangkor. Tertera binaan 1 Malaysia gergasi kelihatan.
Turun je feri, teros pergi cari motor sewa. Last2 dpt EX-5 merah yang hampeh..
Harga sewa motor juz RM 15 untuk 2 jam. Kami sewa dari kol 12 hingga 2 petang.
Bila dapat je motor tu tros belah pusing-pusing satu Pangkor.
Kami jalan-jalan dekat area Kota Belanda dan Batu Bersurat,then
OMJue.. Hujan pulak. Dari renyai tros mcm nak lebat.
Hey baju punya lawa habis basah kuyup. Ini yg menyampah niey.
Hah, hujan tidak mematahkan semangat Ck dan Syima holiday,okey.
Lepas tu, kami pun merempit ke pantai-pantai indah Pulau Pangkor macam Teluk Nipah,
Pasir Bogak dan sebagainya. Yang kelakarnya, masa nak naik bukit kat Pangkor,
motor mula slow. then slow then slow, and stop teros.Adoiii
Kelakarnya, Syima kat belakang dah tergelak-gelak, nasib tak guling-guling je.
Ck? Hmm terus buang gear sampai dua baru dapat jalan balik.
Hahahahaha, teros stop kat Look out point. Highest peak in pangkor.
Kat sini kami tengok laut dari aras bukit.Cantik sangat. Angin apatah lagi.
Macam ribut rasanya. Best best.
Hujan kembali turun, renyai +lebat=?
Apa lagi, blah ke Telu Nipah. Sampai kat Teluk Nipah, kami pun pekena ABC kat pesisir pantai.
Masa tu, Teluk Nipah tak attract sangat, yela hujan kan.. Pasir pun dah jadi tak lawa.
View pantai masih lagi cantik walaupun awan mendung berarak.*Fuhh sastera!
So di pantai itulah kami snap-snap gambar lagi.
Sorry lah, gambar agak kabur lah pulak
Ini adalah WaterSport yang disediakan kepada tourists.
Cik Katie bersama orang kuat yang merancang percutian ini.
Smile *Mood santai =)
Erm Ck Katie live in Pangkor
Setelah jam menginjak ke pukul 1.00 petang , kami mula berangkat pulang ke Jetty.
Hah, motor sekali lagi buat problem. Bukan enjin nya.
CK susah nk start bcoz licin kan. Dekat berkali-kali Ck start x boleh2 jgk.
Last-last, hidup jugak motor tu. Kami pun gerak balik Jetty.
before balik sempat stop dekat kedai-kedai jual benda-benda berasaskan makanan laut.
So, apa lagi,pergilah kami ke sana sebentar. Jalan-jalan dalam kedai tu,
Ck sempat rasa Sotong jepun, Perghh, sedap, tapi agak mahal.
So lupakan je lah. Rasa sudah.
Motor tak boleh nak start balik. Sbb licin lagi, adoi, cmana nk balik nie?
Nasib otak Syima geliga, teros mintak tolong dari Uncle Cina yang baru sampai kat situ.
Uncle tolong start kan untuk kami, then ahhahaa, start balik, selamat!
Teros pecut balik jetty. sampai jetty, tros bagi balik kat cina motor tu.
Beribu kali CK sumpah seranah motor tu, Hah pasni, nak amik motor auto
E-Go ke Nouvo ke.. Syima cakap "bawak je motor kau tu datang sini, senang.."
So before balik, CK pun snap gambar lagik setelah touch-Up muka yang sudah kehabisan bedak.
*Almaklumlah, orang perempuan kan?
Aksi manja Cik Katie,
Lalalalallaaaa....
Dah naik feri back to Lumut..
Lepastu, apalgi, perut pun lapo, Syima pun memecut
Avanzanya ke Restoran Shabu-Shabu, Manjung
Dekat sahaja dengan Lumut, x sampai 5 minit.
Inilah restorannya, bayar RM12.90 untuk foods + drinks
Kalo malam rm18.90 bcoz ada BBQ
Ini adalah menu nya, erm x nampak lah pulak
Inilah steamboat yang sedap tuh. Kuahnya harga RM2.00 sahaja
Murah kan?
Ini Bihun TomYam hasil Ck camporkan bahan-bahan yang kat bawah ni
Inilah bahan-bahan nya, ada fishcake, bebola, etc.
Sangat penat nak habiskan makanan.
Kat situ x boleh bazirkan makanan. Kalo x kena denda
Situ, kita boleh makan berapa kali kita suka.
Sebab itulah kita tak boleh bazirkan makanan kita.
So lepas makan pergi Marina Jetty.
Dekat dengan teluk Batik.
Suasana kat situ cantik, air pulak biru jernih.
Best jugak ke situ. Hilang sekejap masalah.
Dalam nak release tension, ada pulak chinese couple nak buat pre-wedding photoghaphy
Hah, Damn it!, So kami pun blah g tempat lain. Melihat kapal-kapal yang berlabuh,
Cantiknya..
Cuba tengok air laut tu, jangan tengok wajah CK.
Jernih kan? Batu-batu pun cantik, seni sekali.
Time to need a break.. rest sebentar dari masalah
View kawasan Marina yang eksklusif
So sampai disini kisah percutian CK.
Tengs kepada yang membaca dari mula hingga habis.
:)
Okeh, kita cita lain pulak. feri berlepas dari Jetty Point , Lumut menghala ke Pangkor.
Naik feri memang dapat release tension bila kena angin bayu laut.
Sampai kat Jeti Sungai Pinang, sempat lagi Ck dgn Syima snap-snap gambar.
hah? Nampak signboard belakang tu. Hmm, sapa yg bawak motor sendiri dari mainland,
semua turun kat sini. Lepas tu, feri meneruskan perjalanan ke Jeti Pulau Pangkor.
Dalam perjalanan ke sana, sepasang helang kecil terbang bersama-sama
Wahh, romantiknya , walaupun hanya sepasang burung helang.
Stop!Finally, Ck sampai gak di Pangkor. Tertera binaan 1 Malaysia gergasi kelihatan.
Turun je feri, teros pergi cari motor sewa. Last2 dpt EX-5 merah yang hampeh..
Harga sewa motor juz RM 15 untuk 2 jam. Kami sewa dari kol 12 hingga 2 petang.
Bila dapat je motor tu tros belah pusing-pusing satu Pangkor.
Kami jalan-jalan dekat area Kota Belanda dan Batu Bersurat,then
OMJue.. Hujan pulak. Dari renyai tros mcm nak lebat.
Hey baju punya lawa habis basah kuyup. Ini yg menyampah niey.
Hah, hujan tidak mematahkan semangat Ck dan Syima holiday,okey.
Lepas tu, kami pun merempit ke pantai-pantai indah Pulau Pangkor macam Teluk Nipah,
Pasir Bogak dan sebagainya. Yang kelakarnya, masa nak naik bukit kat Pangkor,
motor mula slow. then slow then slow, and stop teros.Adoiii
Kelakarnya, Syima kat belakang dah tergelak-gelak, nasib tak guling-guling je.
Ck? Hmm terus buang gear sampai dua baru dapat jalan balik.
Hahahahaha, teros stop kat Look out point. Highest peak in pangkor.
Kat sini kami tengok laut dari aras bukit.Cantik sangat. Angin apatah lagi.
Macam ribut rasanya. Best best.
Hujan kembali turun, renyai +lebat=?
Apa lagi, blah ke Telu Nipah. Sampai kat Teluk Nipah, kami pun pekena ABC kat pesisir pantai.
Masa tu, Teluk Nipah tak attract sangat, yela hujan kan.. Pasir pun dah jadi tak lawa.
View pantai masih lagi cantik walaupun awan mendung berarak.*Fuhh sastera!
So di pantai itulah kami snap-snap gambar lagi.
Sorry lah, gambar agak kabur lah pulak
Ini adalah WaterSport yang disediakan kepada tourists.
Cik Katie bersama orang kuat yang merancang percutian ini.
Smile *Mood santai =)
Erm Ck Katie live in Pangkor
Setelah jam menginjak ke pukul 1.00 petang , kami mula berangkat pulang ke Jetty.
Hah, motor sekali lagi buat problem. Bukan enjin nya.
CK susah nk start bcoz licin kan. Dekat berkali-kali Ck start x boleh2 jgk.
Last-last, hidup jugak motor tu. Kami pun gerak balik Jetty.
before balik sempat stop dekat kedai-kedai jual benda-benda berasaskan makanan laut.
So, apa lagi,pergilah kami ke sana sebentar. Jalan-jalan dalam kedai tu,
Ck sempat rasa Sotong jepun, Perghh, sedap, tapi agak mahal.
So lupakan je lah. Rasa sudah.
Motor tak boleh nak start balik. Sbb licin lagi, adoi, cmana nk balik nie?
Nasib otak Syima geliga, teros mintak tolong dari Uncle Cina yang baru sampai kat situ.
Uncle tolong start kan untuk kami, then ahhahaa, start balik, selamat!
Teros pecut balik jetty. sampai jetty, tros bagi balik kat cina motor tu.
Beribu kali CK sumpah seranah motor tu, Hah pasni, nak amik motor auto
E-Go ke Nouvo ke.. Syima cakap "bawak je motor kau tu datang sini, senang.."
So before balik, CK pun snap gambar lagik setelah touch-Up muka yang sudah kehabisan bedak.
*Almaklumlah, orang perempuan kan?
Aksi manja Cik Katie,
Lalalalallaaaa....
Dah naik feri back to Lumut..
Lepastu, apalgi, perut pun lapo, Syima pun memecut
Avanzanya ke Restoran Shabu-Shabu, Manjung
Dekat sahaja dengan Lumut, x sampai 5 minit.
Inilah restorannya, bayar RM12.90 untuk foods + drinks
Kalo malam rm18.90 bcoz ada BBQ
Ini adalah menu nya, erm x nampak lah pulak
Inilah steamboat yang sedap tuh. Kuahnya harga RM2.00 sahaja
Murah kan?
Ini Bihun TomYam hasil Ck camporkan bahan-bahan yang kat bawah ni
Inilah bahan-bahan nya, ada fishcake, bebola, etc.
Sangat penat nak habiskan makanan.
Kat situ x boleh bazirkan makanan. Kalo x kena denda
Situ, kita boleh makan berapa kali kita suka.
Sebab itulah kita tak boleh bazirkan makanan kita.
So lepas makan pergi Marina Jetty.
Dekat dengan teluk Batik.
Suasana kat situ cantik, air pulak biru jernih.
Best jugak ke situ. Hilang sekejap masalah.
Dalam nak release tension, ada pulak chinese couple nak buat pre-wedding photoghaphy
Hah, Damn it!, So kami pun blah g tempat lain. Melihat kapal-kapal yang berlabuh,
Cantiknya..
Cuba tengok air laut tu, jangan tengok wajah CK.
Jernih kan? Batu-batu pun cantik, seni sekali.
Time to need a break.. rest sebentar dari masalah
View kawasan Marina yang eksklusif
So sampai disini kisah percutian CK.
Tengs kepada yang membaca dari mula hingga habis.
:)




















No comments:
Post a Comment