Hye Bloggers^_^
Okeh, sekarang ini ramai yang dok sembang pasal movie ni.
Lakonan Tiz Zakyah sebagai Nur Amina
Remy Ishak sebagai Adam
Fizz Fairuz sebagai Aidil
So yang kat ats ni, x perlu nak diterangkan lagi sebab semua dah tahu watak dorang ni
SO cerita the Movie kali ini agak kurang sedikit dari Series.
Bermula dari kisah Aidil(Fizz Fairuz) kehilangan isterinya Aliya(Ayu Raudhah)
yang meninggal dunia akibat dilanggar kereta semasa mahu ambil layang-layang merah.
Kemudian kisah Nur dan Adam yang membuka pusat keremajaan untuk budak golongan sosial.
dan kemudian Nur dapat panggilan telefon dari doktor yang mngesahkan dia pregnant.
Dalam bahagia,
*Happy je kan bila dapat tahu Nur pregnant.
*Mak Jah pun suko , eh..
tiba-tiba anak Nur gugur.
Sebagai nak ubat luka,
mereka suami isteri ke Jordan untuk honeymoon kali kedua lah cm tu.
Masa naik train menyusuri padang pasir, train itu dah berlanggari dengan lori dan terbakar.
Oleh kerna itu, cincin perkahwinan yang diberikan Adam hilang.
Adam pergi mencari cincin tersebut di kawasan accident keretapi itu then tanpa disedari
ribut pasir melanda kawasan itu. Adam diselamat oleh budak kecil tempatan
yang bernama Hassan. Hmm, Nur pulak bila asyik call Adam x dapat mula risau,
Nur cari Adam dengan polis tempatan tak jumpa,
Aidil datang ke Jordan untuk bantu Nur mencari Adam.
Tanpa disedari, Nur pregnant. Sorang wanita Arab disitu beritahu Aidil dalam
bahasa Arab. *Thats why, Nur tak tahu.
So, cari punya cari akhirnya terjumpa seorang lelaki dan budak lelaki yang ada
ketika accident tempoh hari. Dia tidak kenal wajah Adam dan bila Nur lukis gambar
Hassan yang dia kenal masa accident tu, baru mereka cam muka.
Akhirnya Adam jumpa dan sarungkan balik cincin tu ke jari manis Nur Amina.
Kemudian, Adam jatuh skit effect kejadian kat Mumbai dulu.
Jantung dia makin lemah. Dan masa tu Nur dan Adam di uji lagi.
Pelajar di pusat keremajaan Adam datang melawat.
Adam semakin hari semakin tenat. Nur pulak terpaksa tanggung hutang hospital yg beribu.
Finally, dia buat keputusan untuk kerja balik sbg Arkitek.
Nak dijadikan cerita, Nur diminta untuk design kelab eksklusif di KL
Nur terus tolak sebab pekerjaan tu HARAM walaupun dikatakn otak sempit.
Suatu hari, Adam menulis diari, Nur minta untuk baca.tapi Adam refuse.
So tiba-tiba, Adam makin tenat. Aidil pulak diserang budak sosial.
Pelajar Adam di pusat remaja tersebut berjaya menolong Aidil dan akhirnya meninggal
setelah kepalanya di pukul dengan paip besi di lorong. Pelajar tersebut turut menderma organnya
kepada Adam yang sedang nazak. Akhirnya mereka kembali bahagia. Nur akhirnya ada anak sendiri.
Lastly, Adam pergi jugak bcoz sakit tua setelah berusia 70an.
Aidil(Dato Rahim Razali) bacakan diari Adam kepad Nur (Bonda Elfida)
sebab Nur dah mula nyanyuk. Mula mereka perkenal anak Aidil iaitu Ilyas(Norman Hakim)
kepada Nur. Yang jadi anak Nur ialah Zain Ruffedge.
DONE!
Itulah kesahnya. Cara penyampaian agak slow sikit.
Maybe salah CK kerna CK kurang minat tengok cintan-cintan ni.
Sedih tu bagi sapa yang emosi maybe akan mengalirkan air mata.
Sapa yang tak akan memandang tanpa kata sahaja.
ISi okey. View pun cantik, lawa. Cuma, prob Ck sbb kurang minat
cerita meleret cam ni. Lakonan , mantappp!
)/images/movies/nur_kasih_the_movie.jpg)

.jpg)







No comments:
Post a Comment