Saturday, May 28, 2011

Dua golongan orang yang kena 'Reject'

Hye Bloggers ^_^

Oke, sekarang ni CK nak share entri pasal ni. 
Reject. Hmm serasanya dekat 80% orang dalam dunia ni pernah kena reject.
Tak kesahlah lelaki ataupun perempuan. Betul tak?
Sebab itu , ada yang trauma nak couple dan ada yang bila couple,
sayang pakwe bagai nak mati. Ada orang yang begini.

Berbalik kepada golongan tersbut, 

golongan pertama ialah golongan yang redha.

Golongan ini pada mulanya mungkin akan rasa macam nak gila
tapi bila hati dah tenang, dia akan rasa ada hikmah dari semua ini.
Bak selalu orang cakap, " dia bukan jodoh aku "
atau maybe cakap begini "Jodoh ditangan Allah ",
" Dia bukan yang terbaik dari Allah untuk aku "
Ha, orang begini selalu orang yang tabah dan sabar.
Dia tahu dia tak perlu marah-marah dan dengki tak tentu pasal.

*Hmm hopefully, orang yang cmni akan dapat jodoh lagi baik.



Golongan kedua ialah Golongan yang tak boleh terima hakikat

Golongan ini selalunya akan suka kutuk orang yang reject dia.
Dia akan benci orang itu dan maybe awek orang yang reject dia
akan terkena sama. Dia takkan menyerah kalah dan 
mungkin akan memburuk-burukkan orang tersebut.
Atau maybe mengfitnah dan memaki hamun. Hmm
Dan yang paling jahat, dia maybe akan buat orang yang reject
dia tu derita dengan cara-cara yang halus atau lebih tepat
dengan ilmu hitam.

*kepada golongan ini, hentikan perbuatan anda. Tak elok tau.

No comments:

Post a Comment