Sunday, July 1, 2012

Langkawi journey, i'm back !

Assalamualaikum

Last 2 weeks , aku baru pegi Langkawi with my lovely classmate , Cik Salmi.


Peasss yaww ! ! ! 

actually , aku ke langkawi atas kerja latihan industri. aku saje nak mengusha 
bakal tempat LI aku. tapi kata org , smbil menyelam minum air . 
so dah sampai langkawi , ape lagi , let's enjoy darlaaaa !!!

Our first day , kami ke bangunan Lembaga Pembangunan Langkawi ( LADA )
untuk settle hal - hal latihan industri. then ke Geopark office kt Gunung Mat Cincang
*tempat kabel car tue* then merayap sekitar Langkawi ntuk cari backup place as 2nd choice.

Kawasan Gunung Mat Cincang tu , rasanya hari - hari kot aku datang. 
I love to feed my little deers..HAHA. manja kot rusa - rusa kat sinun.


Siap ada sekor dah kuar kandang. 1st day dtg , mmg byk giler.
esok pulak dtg, dah tinggal 7 ekor sbb yg laen dah kena sembelih. aiyakk!

Dah sampai situ , tak sah kalo tak naek Cable Car. 
i got best price wa cakap lu , rm13 per pax je. and and and , 
no need to queue , haha. dapat je tiket dr opis , trus naek g cable car.
* no more kesesakan , time tue ramai foreigners & makcik2 rombongan cik kiah *



Nah , bukti yang aku dah naek kable car tue. dah dekat - dekat nk sampai stage 2,
baru nk rasa gayat. dun worry yer , safety is our priority ,
bak kata company cable car tue. setakat nie , alhamdulillah takde ape ape yg berlaku :)


turun dari cable car , aku jumpe balik si deer yg kiut nie. comel tak ? hee..

aktiviti wajib laen seperti meronda sekitar pantai cenang , borong cokelat daim , 
ritter sport dan toblerone , makan laksa kat tepi laut chenang & pantai kok 
sudah dilaksanakan dengan jayanya. 

cuma nak naek Gunung Raya je tak kesampaian. 

Kisahnya :

Sepasang kapel Germany naek moto skuter tergelincir ms nk turun dr gunung tu.
mmg cuak sbb mereka jatuh depan mata aku ( ms tu nk naik ) . Salmi suh stop sbb
nk selamat dorang. Ya Allah , aku cuak gile kot time nk U - turn. 
dgn kete dh mcm tk stabil , yelah atas bukit kan. cm cameron tue.
lepas dh angkat letak dlm kete , tros anta dorang g Hospital Langkawi. 
Salmi tolong bawak skuter tue sampai hotel dorang. haihhh malang tak berbau. 
lepas cek , laki germany tue kne tahan wad sbb tangan retak lepas x-ray.
*pengalaman yg sgt bernilai as tourism student :')*


so selama 4D 3N kat Langkawi , byk experience aku gain kt situ.

1) dh cekap gne kete manual + drive kt cerun bukit berliku (dh pass nk g cameron ) :P
2) masak masak & siap mkn malam & lunch di rumah Salmi
( rindu air asam cbai melaka + ikan sebelah gorang Salmi buat .. :')
3) dh pandai bawak diri drive sensorang time Salmi belaja kete. 
pusing pusing satu langkawi takde tujuan, haha.
4) dh pandai naek feri sensorang. 
5) travel sensorang tnpe family disisi *kalo dlu , LGK msti g dgn famili*

dan banyak lagi ^___^


saat akhir mahu meninggalkan gunung mat cincang.. pose dulu dgn duck nie.

Promo : Kalo korang teringin nak jalan atas laut , 
cer try join Duck Tour. Sila klik link ini untuk maklumat and price :)


inilah kete yang byk berjasa pd aku , cuma rm 60/24 hours :)



tengok kiri tengok kanan , okey boley jalan straight .
nak pulangkan kereta pd rental car :'(




last destinations : dataran lang. 
sempat nk snap snap gambar kejap b4 xperia aku buat hal.
time nie , baru pas bg kete sewa kt jetty. makan jap, tros dtg sini.
laut keliling tue biru sangat , dgn pulau pulau sekeliling.. aman damainya :D
hai.. see u next time Langkawi. maybe after this , bwk 'peneman' pulak ke nk honeymoon :P

itulah cerita aku kat situ. byk cerita & pic yg aku dh pendekkan.
kalo nk diikutkan , aku nk record video cm Mr Bean tu tp apakan daya... hmm
so , next entry pulak, mengusha tapak trip adventure "Sedim" pulak 



Alhamdulillah, 





No comments:

Post a Comment