Wednesday, July 20, 2011

Last trip : Langkawi :D

Hye Bloggers ^_^

Sangat excited nak share kesah trip di Langkawi pulak.
Trip kali ni lebih menenangkan minda & x kusutkan otak.
Pandai group 3 pilih tempat yang bukan je cantik tapi boleh jadi
destinasi indah tuk release tension.


First Destinations : Island Hopping


Lepas je arrived di Jetty Point, kami amik bas sekolah je
 ke Pelabuhan Pekan Rabu untuk naik bot.
Naik bot tu pun dah buat CK dan kawan-kawan excited.
Kami melawat Pantai Beras Basah yang 81KM dari pekan Kuah.


Ondaway nak ke pantai tu, kami susuri Langkawi Geopark. 
Ya Allah, tak tau lah nak cakap apa. Cantik sangat kat situ,
Air laut nya memang berbeza dari yang lain.
Hijau je, Bukit pulak ada shape yang menenangkan minda. 
Dengan bot, kami akan ke dua tempat :

a) Pantai Beras Basah
b) Tasik Dayang Bunting


Tasik Dayang Bunting, kesah popular tentang tasik ni adalah 
kesah cinta  Bunian couple, yang female tu nama Dayang.
Dayang bunting tapi anak yang dikandung mati ketika dilahirkan.
Dayang pun kebumikan anak dia di pulau tu,begitulah citanya.
Disitu juga, tempat org ramai bg condolence pd couple tu.
Bagi CK itu hanya mitos semata-mata. Takkan lah minum air kat
tasik Dayang Bunting tu terus boleh mengandung..
Semua yang jadi tu dari Allah,kan? Jangan percaya sangatlah k?


Tapi, tasik tu memang cantik, wa cakap lu!,
Tapi be aware, b'coz nak kesitu ada monyet nakal.
Jangan bawak plastik. Dia mesti ragut punye.
Kwn Ck bawak first aid pun kena ragut jugak.
Habis bertabur plaster, kapas, panadol , etc.
Lastly, ada sekor monyet curik panadol n plaster.
( Hai kepala sakit ke  monyet oii?)

 Kedua, nak mandi dekat tasik tu perlu pakai life jacket!
Especially, pada sapa yang x da bakat berenang ye.
Tasik tu sangat dalam dan kita x kan nampak dasar tasik.
Plus, kat situ tidak disediakan life guard tuk dtg membantu
kalo2 ada yang lemas ke bla bla bla.. okey?
(terpaku melihat omputeh mandi tak pakai life jacket, awesome!)




Welcome to Beras Basah Beach!


Roomate CK , Wanie yang merenung jauh ..
( ingat kat 'abang' lah tu..)



 Pulau Dayang Bunting
Cuba tengok betul2 bentuk bukit tu..
Ada tak sama dengan shape badan perempuan pregnant?



CK pun tak tau lah nape CK senyum.. Pelik!


Eh Cik Katie terapung dalam airlah,,
Ayah,sy sudah pandai berenang, haha 
(pakai life jacket boleh la..)

Second Destinations : Underwater World

Lepas balik tukar baju, mandi, solat + makan skali,
kami ke Underwater World yang bersebelahan dengan hotel.
Located @Cenang Beach, Langkawi.. :)
Underwater World ni tak jauh beza pun dengan Aquaria KLCC..
Serasa CK, sama je kot.. Juz KLCC , kita jalan dalam tunnel
kalau tak silap, Hmm CK pun dah ingat2 lupa..
Underwater World ni inspirasi dari bekas PM ke 4, Tun Dr. Mahathir.


Welcome to Underwater World, i'm ur guide for today..! Hehe


 




Third Destinations : Cable Car 


 Aktiviti ni yang memang CK tunggu2 dari mula.
Naik cable car di Gunung Mat Cincang. Awesome gila.
Serasa mcm x percaya je naik atas bukit
yang penuh berliku tu dengan hanya guna cable.
Memang agak gayat tapi kami enjoy je..
Haha, mana boleh lepas peluang,kan?
Congrats tuk engineer yang buat cable car ni!



Welcome to Cable Car, Moh ler join :)


Main snap-snap kandid lah pulak



Actually, CK nak sembunyi muka yg cuak,
Gayat but cool :)





View dari atas Gunung Mat Cincang, nice kan?


klasiknya diriku, oh tidak!



Tiket pun main lekat2 kat baju je dah skarang ni.

**********************************************

Day 2 
Next destinations : Gamat & Batik Making

CK tak berapa nak suka sangat shopping Batik & minyak gamat 
unless if orang yang kirim, SO mata hati tu lebih fokus tuk g shopping
kat Bandar Kuah ( shopping choc le, apa lagi,kan?)
Juz kat Kedai Gamat je CK turun , bukan beli minyak gamat ye,
tapi beli bedak sejuk & cleanser Gamat, before ni
tak pernah cuba pun benda2 tu, so CK pun beli la.
Moreover, stok gamat dua tahun yg lepas still ada lg kat umah.
Tak perlu tambah lg kot.. :) 



Ni lah minyak gamat yang popular kat Langkawi tu,
cmana nak bawak balik, gamat tu lagi besar dari CK..




"Hai adik! Nice to meet u! "


Di Kedai Batik, lepas round satu kedai,
terus CK masuk dlm bas. Malas la, dah le hujan.


Next Destinations : Kilim Mangrove Tours


Kat sini pula, kami ziarah kelawar pulak.
Kelawar tu dok kat Gua Kelawar. Lepas ziarah kelawar,
pegi tengok ikan pari hidup pulak. 
Lepas tu, pegi ronda-ronda dari muara paya bakau 
sampailah nampak laut lepas, cantik!Sampai je laut, terus dapat
coverage Thailand, hilang sudah My Maxis, haha kelaka..

Pasal pokok bakau , info yg kami dapat,
bakau ni dapat tahan Tsunami.. Gua Kelawar pula, kami tengok
banyak baby kelawar bertenggek kat siling gua . Gelap jugak jalan.
Hampir nak tergelincir pon ada. Sapa nak masuk, kena be aware k?
Yang peliknya, kawasan ni banyak tourists dari Arab tau.

Kolam ikan : Agak cantik coz surrounded by beautiful sea..
Kaler hijau je airnya, Bukit pun ala-ala gorgeous cm tu.
Sekitar tempat tu, ada kapal layar tourists dari luar berparking di area situ


Last destinations : Kuah Town
Yang ni paling CK x boleh nak sabar. Lepas dari solat Jamak di masjid,
kami ke Kuah untuk shopping!!!! Roomate Ck beli baju tuk adik2 dia.
CK belikan choc , choc dan chocolate! Tu je yg CK tau.
Masuk je Chocolate Shop, terus speechless nak pilih choc.
Agak terpaku jugak lah time tu.













Daim, Coklat paling popular di Langkawi.

Pukul 7 ptg sudah mahu kembali ke Alor Setar by ferry.
Tapi masih ada lagi setengah jam untuk ber'jimba' (haha,ayat Syima)
Maksudnya, time nak lepak-lepak kat Dataran Lang. 
Sebelum pergi, apa lagi moh le pekena Starbucks jap!



Baru 2 hari tak baca newspaper membuatkan CK hampir gila tau!




Moh ler share, Sharing is caring. Haha




Terbaek dari Dataran Lang, Langkawi



Olololo, manjanya Amirah ni, nak bersuap-suap,
takpe CK tak sudi meyuapkannya, Ngee





Wah, ada nila sentimental distu!


My laply sista a.k.a adik, Kyra


Classmate aku yang giler-giler punya!

Trip Langkawi memang sweet bila kenang balik.
bermula dari trip Kedah ( CK x ikut sbb MC demam campak ).
afterthat, Penang yang agak haru-biru pelbagai dugaan,
finally, Langkawi menghuraikan kekusutan diminda.

Tahniah ye budak group 3, korang arrange yang paling baik skali.
Whatever people said before, ignore it okay?

Mereka tidak tahu betapa penat + gila + susah tuk arrange 
sebuah trip vacation yang perfect..
Congrats for thousand times,haha
Macam besa, balik je mesti ada yang sakit.

Tapi kali ni bukan dari kalangan kami.
Ada baby dari Hosp Langkawi yg perlu dihanta

r segera ke hospital di mainland.
Tumpang lah skali feri yang sama CK naik tuk balik ke Kuala Kedah.

 ( hope keadaannya baik-baik sahaja, amin! )

P/s : Semester depan pegi Pulau Kapas & Royal Belum Rainforest pulak.:D






No comments:

Post a Comment